18.2.09

Massamedia verliezen adverteerders, internet grote winnaar van crisis

Ook in de sector van de adverteerders slaat de crisis toe. Zowat 93% van
de ondernemingen voelt de impact. Er wordt vooral minder geadverteerd op
tv, dagbladen, radio, cinema en affichage. Internet is dan weer de grote
winnaar van deze crisis.

Tot 20% minder:
Bij meer dan 90 procent van de bedrijven heeft de crisis invloed op de
mediakeuze en meer dan 80 procent vermindert het mediabudget met gemiddeld
10 à 20 procent. Dat meldt de Unie van Belgische Adverteerders (UBA)
vandaag. De Unie analyseerde samen met het onderzoeksbureau Profacts de
impact van de financiële en economische crisis op adverteerders en media.
Daartoe werd een uitgebreide enquête opgezet waarbij vooral gepeild werd
naar de geplande media-investeringen.

Tv-advertenties onder druk:
Bij de massamedia staat vooral televisie zwaar onder druk: netto 55
procent van de adverteerders verklaart in 2009 minder in tv te zullen
investeren. Daarnaast zal in dagbladen en magazines, cinema, radio en
affichage minder geïnvesteerd worden. "De grote winnaar is het internet,
waarin netto 37 procent van de adverteerders zelfs in dit crisisjaar extra
zal investeren
", aldus de Unie van Belgische Adverteerders.


Bron: belga/mvdb, Februari 2009

Voor meer info over Online Video Advertising, mail: vincent@you-view.tv
You View TV, de makers van www.Bobolino.tv en www.LetsCookit.tv

No comments:

Post a Comment